Dag 9 – Min tro

HM..
Nu blev det svårt..

Jag är ju döpt och sånt i kyrkan, men kan inte säga att jag är kristen. För det är jag inte. Tror inte direkt på någon gud. jag tror att något kommer hända med oss efter döden. Vad har jag ingen aning om, men något. Jag tycker att det är sjukt att vissa kulturer och religioner har så stark tro att dom har svårt att anpassa sig till andra människor med en annan tro. Alla har rätt att tro precis vad dom vill. Men då tycker jag även att dom ska kunna respektera att inte alla tror det dom tror på. Det gäller i alla religioner, kristna, muslimer, buddister, you name it. Dock så är inte läget så. Folk ser ner på varandras kulturer och smuts kastar folk för ens tro eller inte tro.
Men jag vill iaf tro att människor inerst inne är goda.


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort