Tja hanna


Melissa Horn - Hanna

Det fanns en kärlek men den har brunnit ut
Du fick för stor del av mitt liv, jag kunde inte andas tillslut
Du säger att du minns och att det känns som igår
Men det var för länge sen för att ens komma ihåg

Och jag som trodde jag var kvar, jag har börjat på nytt
Det vet jag när jag ser dig, vart har du tagit vägen

Jag gav upp för länge sen
Jag gav upp för länge sen

Du är kvar med samma folk, kvar med samma man
Lever kvar i samma damm, och du går i samma kläder
Blir glad av samma rus, som en lögn i vackert väder i ett övergivet hus

Det är att leka med eld när du drar upp det här igen
För du ser i mina ögon att jag försvann för länge sen

Det finns ingen att behaga, inget att förklara
Inget att försvara, jag gav upp för länge sen


you do that

image description


image description


image description


image description



sweet as could be


Juldagen

Oppaoppa. Idag är det Juldagen, och planen var egentligen att åka in till tumba och festa med emelie och lite gammla vänner. Men jag har legat uppe hela natten och hostat upp mina lungor. Så jag stannar nog hemma ändå.. Lite tråkigt faktiskt, har inte träffat dom på mer än 1år så såg fram emot det lite. Men får se till att åka in dit någon annan dag bara, har ju liksom inte så mycket att göra om dagarna ändå, haha!
Hoppas ni hade en bra Julafton igår och så iallafall. Min var väl helt okej, kunde varit bättre om jag hade varit frisk och piggare. Men alla julklappar är jag super nöjd med, verkligen! :)
image description

God Jul!

Juste, glömde i förra inlägget att säga God Jul! Klockan är ju över tolv så nu jävlar är det jul, ni får ha en super mysig dag med Familj, släkt eller vänner! Det ska jag ha iallafall (:
image description

hej du fina

Varför hoppade du av skolan? vad tyckte din mamma om det? hur tror du de blir nu med jobb osv, du får ju inget studiebidrag heller?

- Har fått den frågan flera gånger nu, så antagligen är det någon som verkligen är nyfiken. Vilket bara är roligt!
Jag hoppade av skolan eftersom jag varit så himla skoltrött i tre år. Det började redan i 7an och jag har verkligen fått kämpa med att klara av och orka med skolan. Lyckades att gå ut 9an med alla godkända och 2-3 väl godkända tror jag att jag hade. Men tror att det blev värre när man går gymnasiet och man Kan hoppa av om man vill. Det är ju inget man Måste gå, utan man har ett val att hoppa av eller inte, det hade man inte i grundskolan, utan där var man Tvungen att gå. Jag kände iaf att jag orkade inte plugga mer Just Nu. Har inte haft orken att ens gå upp till skolan, och så ska det ju inte behöva vara? Därför valde jag att hoppa av och få lite distans och börja plugga igen till nästa år.

Mina föräldrar tycker det såklart inte är "bra". Men dom känner mig så väl och har varit med när jag har haft det jobbigt med skolan och allt, så dom förstår hur jag känner. Och min mamma hoppade själv av skolan när hon var i min ålder, så hon förstår mig verkligen. Men dom säger ju fortfarande att det inte är ett "bra" val. Men dom har alltid stöttat mig i Alla mina val, för dom vet att jag känner mig själv väldigt bra. Jag gör alltid det som jag känner att är bäst för mig. Såklart gör jag fel val ibland också, men mina föräldrar tycker det är viktigt att jag får göra dom felen också, och lära mig själv. Sen så finns dom alltid bakom mig och hjälper mig om något går alldeles för fel.

Studiebidraget ligger på 1050kr vilket jag inte känner är värsta förlusten. Jag kommer jobba helger och vissa vardagar efter jul om det blir som det är bestämt. Sen så är pengar inte det största problemet, får pengar av pappa när jag behöver. Visst kanske det inte blir lika mycket fest och cigg som jag skulle kunna köpa av mina egna pengar, men det är ju mer än förståligt. Men när jag tjänar mina egna pengar får jag ju göra vad jag vill med dom. Även fast jag ska försöka sluta röka också.
Nu blev det ett ganska långt inlägg, men det är flera som har undrat om det här så det var lika bra!

Rätt och fel

Vissa har lite svårt att förstå vad som är rätt och fel tror jag. Men alla kan ju inte vara perfekta som mig. Skoja bara, jag vet att jag gör fel ibland (läs: ofta) men just nu så tror jag iallafall att jag gör rätt. Man måste tro på sig själv ibland hörrni!

Men nog om det, jag och mamma ska ha mys dag idag, hyra film, köpa godis och sånt. Kan vara skönt det med. Men ni andra som firar att ni har jullov ikväll får festa lite extra från mig. Puss och kram hela dan


inga ledsna miner inte

Hejsan svejsan i hallon stugan.
Nej jag skoja bara, så glad är jag inte.
Vad gör jag? Svar - Ingenting, som vanligt antar jag. Hamnar alltid här på kvällarna, med "här" menar jag ju självklart här vid datorn. Bloggen är ju inte direkt väl-uppdaterad. Men lite då och så slänger jag ändå in ett litet inlägg bara för att det är så skönt att skriva lite och för att jag inte ska glömma bort er liksom. Jag är annars ganska duktig på att glömma bort saker och att påbörja saker men aldrig slutföra dom. Se bara hur det gick med "dag 1- om mig" och den där skiten. Det är så typiskt mig. Ni ska se mitt rum just nu, fick för mig att jag skulle göra om det lite. Började rensa på hyllorna och skit och var jätte taggad på att få lite nytt och ett fräshare rum. Nu står det bara påsar med saker som jag ska slänga, har jag gjort det tro? Näää, självklart inte. Hur svårt är det att gå ner till soprummet ca 20 meter? Inte svårt alls, men grejen är att det blev inge roligt längre att hålla på. Jag måste alltid ha "roligt", måste vara motiverad, om ni förstår. Visst att få ett nytt och fint rum borde motivera tillräckligt, men nej, vill man få mig att göra något så måste man sätta en morot framför näsan på mig, typ. Som ett häst. Måste locka mig själv med saker typ, haha det här kommer låta som om jag är världens lataste människa, men det är jag väl inte. Hoppas jag? Men när det gäller stora projekt så tröttnar jag alldeles för lätt, se bara hur det gick med skolan? Ack Ack, hur ska detta gå, tänker ni nu? Jag kan ju alltid bli strippa på en billig klubb i stan? Men nej kanske inte, drar och fixar tuttarna i något billigt trash land först bara. Sen jävlar ska era männ smyga ut från era 7 ungar och erat tråkiga svensson liv och kolla på mig på stången. AjAJ känns som det här inlägget kommer svida. Varför inte hälla lite mer salt i mina egna sår och säga att jag vet att jag är en nolla som hoppat av skolan. Men jävlar vad jag inte är avunsjuka på er för fem öre. Vem fan bryr sig om jag inte går ut samtidigt som mina jämnåriga vänner, inte bryr jag mig iaf. Och det är det som räknas, hoppas jag. Men i denna svåra värld så spelar det inte längre någon roll vad man själv tycker, det som spelar roll är vad andra tycker. Men jag visar er mina nymålade röda naglar och säger fuck you. Stick ut eller göm dig i allas förväntningar. Ligg inte där och vela, då sabbar du det hela.


Men innan ni brusar upp er och springer vidare till första bästa med stora öron, så skojar jag om att jag ska bli en strippa. Hora tjänar nog mer?

Frisk

Fyfarao vad jag mår pissigt dåligt, ligger i sängen och tycker synd om mig själv. Har nästan 40 graders feber så känns inte så dumt o tycka synd om sig själv i sånna lägen. Ska låta mamma ta hand om mig hela kvällen, bra att ha henne ibland liksom.


you had me at hello


glöm igår, dröm om imorgon. Men snälla, lev idag


dålig vana

Bara för jag inte går i skolan och inte har något direkt att göra uppe klockan 8 på morgonen så har jag kommit in i en dålig vana och vara uppe hela jävla natten. Igår somnade jag inte för en vid halv 5, och då kom jag inte upp heller först vid 1 på dagen. Värdelöst! Men snart så börjar jag jobba och då är det bara att skärpa sig. Men det kommer inte bli några probem, vill man något tillräckligt mycket så kan man. Nu ska jag försöka sova faktiskt innan man kommer in på dom där jobbiga timmarna som alltid får en så tankspridd på natten.

Hallå där köp blåbär

Tjena mitt bena. Förlåt för jag inte skrivit så mycket på senaste tiden, har haft ganska mycket att göra faktiskt. Även fast jag hoppat av skolan så har jag haft fullt upp med jobb sök och allting, men nu så börjar det ordna upp sig faktiskt, himla skönt! Livet leker haha (peppar peppar ta i trä)


dag 6

Dag 6 - Mitt turdatum. Jag har inget direkt turdatum. Men nu när jag tänkte lite runt det så kom jag på ett speciellt datum som jag tycker om. 20 Maj, vet inte direkt varför men det har alltid varit en "glad" dag. Kan bero på att en av min första riktigt vän Emelie fyller år då också, men det har även hänt andra roliga saker på den 20 Maj. Annars så tycker jag om 20de varje månad egentligen. Känner typ 4 st som fyller år 20'nde och när man fick barnbidraget så var det alltid den 20'nde. Blev även tillsammans med en kille den 20'nde för några år sedan. Haha!

you feel fine?

jag mår bra iaf. blev jätte lugnt igår, vilket var bra för jag mådde som en jävla åsna igår.. träffade iaf jejje en stund på kvällen och vi pratade och umgicks bara, det var liksom hundra år sedan vi träffades. var hemma innan tolv iaf och somnade ganska lagom runt 2 kanske. idag blir det att träffa min fina mickis innan hon åker, kommer verkligen sakna den flickan. men det skulle jag aldrig erkänna till henne, hehe :) jaja, vi hörs väl när vi hörs!

kutt

mår som jag förtjänar antagligen.. Igår var bara kaos, bråk hit och dit mellan folk som var där och jag försökte hålla mig undan och lyckades dricka mig alldeles för full. Idag ska jag sitta här och tycka synd om mig själv. Jag är så jävla dum i huvudet ibland!

är det kväller?

ligger i sängen och leker med mobilen, kan verkligen inte sova, men fråga mig inte varför. har inget bra svar till det. tankarna snurrar som vanligt iväg när man bara ligger och stirrar i taket. man undrar om man valt rätt, om det är värt det, plötsligt märker man att man är inne på något helt annat och man har drömmit sig iväg till typ andra sidan jorden. jag brukar komma på mig själv tänka på ett spel på mammas mobil som jag älskar, haha, alltså jag ser banan framför mig och tänker på hur jag ska göra, när jag ska hoppa osv. det känns lite halv sjukt faktiskt.. men nu ska jag fortsätta att göra ingenting, tänkte liksom bara att ni sakna mig lite.. haha! 

Dag 04 & 05

Dag 4 - Mitt favorit godis. Haha, blir ju inte riktig något långt inlägg om min favorit godis. Men kan ju berätta att jag älskar zoo klubbor, det är nog det bästa som finns. Inte för jag äter det så ofta, men när jag väl gör det så Mmmmhm! En gång var jag så sugen på det så jag gick och köpte en hel stor godispåse med sånna, kanske 50 st..
Dag 5 - Vad är kärlek? Bra fråga faktiskt. För mig så har kärlek alltid varit ganska komplicerat. Men det beror nog mer på att jag kan vara en ganska komplicerad person. Vet inte riktigt vad jag håller på med och vad jag egentligen vill. Men kärlek är en av det finaste saker som finns, men kan samtidigt vara väldigt jobbigt. Jag kan väl inte sitta och säga att jag vet allt om kärlek liksom, jag är trots allt bara 16 år. Och många säger så mycket saker om kärlek, men jag tror inte att man(jag) verkligen förstår vad det är. Kan väl säga att just nu mår jag ganska bra på den fronten, men som sagt, det kan vara jobbigt också.

Lätt när det är svårt?

Förlåt för jag aldrig skriver längre, men det händer så mycket just nu och jag har inte riktigt haft orken att skriva något. Därför har det bara kommit upp tråkiga weheartit inlägg då och då. Men ska försöka att skriva lite oftare, men har verkligen ingen inspiration just nu, och att höra om mina dagar kan inte vara det roligaste.
Jag började skriva på en sån där "dag1" skit förut men blev aldrig riktigt klar, så fortsätter klart på den så länge.

before i die


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort