hej du fina

Varför hoppade du av skolan? vad tyckte din mamma om det? hur tror du de blir nu med jobb osv, du får ju inget studiebidrag heller?

- Har fått den frågan flera gånger nu, så antagligen är det någon som verkligen är nyfiken. Vilket bara är roligt!
Jag hoppade av skolan eftersom jag varit så himla skoltrött i tre år. Det började redan i 7an och jag har verkligen fått kämpa med att klara av och orka med skolan. Lyckades att gå ut 9an med alla godkända och 2-3 väl godkända tror jag att jag hade. Men tror att det blev värre när man går gymnasiet och man Kan hoppa av om man vill. Det är ju inget man Måste gå, utan man har ett val att hoppa av eller inte, det hade man inte i grundskolan, utan där var man Tvungen att gå. Jag kände iaf att jag orkade inte plugga mer Just Nu. Har inte haft orken att ens gå upp till skolan, och så ska det ju inte behöva vara? Därför valde jag att hoppa av och få lite distans och börja plugga igen till nästa år.

Mina föräldrar tycker det såklart inte är "bra". Men dom känner mig så väl och har varit med när jag har haft det jobbigt med skolan och allt, så dom förstår hur jag känner. Och min mamma hoppade själv av skolan när hon var i min ålder, så hon förstår mig verkligen. Men dom säger ju fortfarande att det inte är ett "bra" val. Men dom har alltid stöttat mig i Alla mina val, för dom vet att jag känner mig själv väldigt bra. Jag gör alltid det som jag känner att är bäst för mig. Såklart gör jag fel val ibland också, men mina föräldrar tycker det är viktigt att jag får göra dom felen också, och lära mig själv. Sen så finns dom alltid bakom mig och hjälper mig om något går alldeles för fel.

Studiebidraget ligger på 1050kr vilket jag inte känner är värsta förlusten. Jag kommer jobba helger och vissa vardagar efter jul om det blir som det är bestämt. Sen så är pengar inte det största problemet, får pengar av pappa när jag behöver. Visst kanske det inte blir lika mycket fest och cigg som jag skulle kunna köpa av mina egna pengar, men det är ju mer än förståligt. Men när jag tjänar mina egna pengar får jag ju göra vad jag vill med dom. Även fast jag ska försöka sluta röka också.
Nu blev det ett ganska långt inlägg, men det är flera som har undrat om det här så det var lika bra!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort